Sarasen yritysasiakkaat arvioivat tehtyä yhteistyötä erittäin onnistuneeksi joulukuussa 2020 toteutetussa asiakaskokemustutkimuksessa. Sarasen asiakastyytyväisyyden NPS-luku oli mittauksessa +63.
Sarasen yritysasiakkaat kokevat Sarasen vahvuuksiksi erityisesti asiakaslähtöisyyden, asiakassuhteen hoidon ja työmarkkinaymmärryksen. Tutkimus kohdennettiin Sarasen muutos- ja uudistumispalveluita hyödyntäneille asiakkaille. Sarasen muutos- ja uudistumispalvelut auttavat yritystä ja yksilöitä muutoksessa ja osaamisen kehittämisessä.
”Meidän päätehtävämme on auttaa niin yhteiskuntaa, yrityksiä kuin yksilöitäkin onnistumaan muuttuvassa työelämässä. Jotta pystymme tuomaan ratkaisuja muuttuviin tarpeisiin, on tärkeää, että mittaamme palvelukokemusta näissä kohderyhmissämme. Asiakkaiden kokemus ja heidän esiintuomansa kehittämistarpeet toiminnassamme auttavat meitä suuntaamaan kehittämistoimenpiteitämme oikein”, kertoo Sarasen Chief Strategy Officer Jenni Kankkunen.
Asiakaslähtöisyys ja asiakassuhteen hoito ilmenivät esimerkiksi Sarasen asiantuntijoiden kuuntelutaitona ja kykynä etsiä ratkaisuja. Lisäksi asiakassuhteen hoidon vahvuuksiksi kuvattiin nopea vastausaika ja onnistunut yhteydenpito ja viestintä. Näiden ohella tutkimuksessa vahvuudeksi nousi myös Sarasen työmarkkinaymmärrys, joka näkyi Sarasen asiakkaiden kokemuksen mukaan asiantuntijuutena, näkemyksellisyytenä ja selkeinä prosesseina.
”Olen erittäin ylpeä siitä asiakaspalveluhenkisyydestä, joka saraslaisilla on. On hienoa kuulla, että tämä näkyy myös asiakkaillemme ja sitä arvostetaan. Tämän lisäksi panostamme jatkuvaan työmarkkinaymmärryksemme kasvattamiseen ja tiedon jakamiseen myös yrityksemme sisällä. Meille on tärkeää, että pystymme asiantuntijuudellamme auttamaan yrityksiä menestymään työmarkkinoilla. Toki esimerkiksi raportoinnissa meillä on kehitettävää, ja uskon, että viimeisen kahden vuoden aikana tekemämme panostukset sekä järjestelmäkehitykseen että projektihallinnan systematisointiin tulevat parantamaan tätä kokemusta”, jatkaa Kankkunen.
”Asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen on meille erittäin tärkeää, ja haluamme edelleen syventää ymmärrystämme tekemästämme yhteistyöstä ja kehittää palveluitamme asiakkaitamme tarkasti ja jatkuvasti kuunnellen”, päättää Kankkunen.
Asiakaskokemuksen mittaus toteutettiin verkkokyselynä joulukuussa 2020. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Sarasen tuottaman asiakaskokemuksen nykytilaa, vahvuuksia ja kehittämisalueita. Lisäksi tutkimuksessa mitattiin asiakkaiden suositteluhalukkuutta eli NPS-arvosanaa. Tutkimuksen toteutti MRK Funnel Oy.
Lisätiedot:
Jenni Kankkunen
Chief Strategy Officer
040 064 8863
jenni.kankkunen@saranen.fi