Kutsuimme aiemmista, Googlen kanssa yhteistyössä toteuttamistamme digiohjelmista valmistuneita ammattilaisia Alumni Update -aamiaistilaisuuteen. Tällä kertaa aiheena oli mobiilimaailma: suomalaisen mobiilikuluttajan käyttäytyminen, mobiilipelin markkinointiopit sekä vinkit, miten onnistutaan erinomaisen käyttäjäkokemuksen luomisessa myös mobiilisti. Puhujiksi olimme kutsuneet Googlelta toimialajohtaja Jonna Toikan, Dentsu Aegisilta Caratille asiakkuus- ja projektipäälliköksi juuri siirtyneen Noora Peitsaran sekä Tulokselta mainonnan asiantuntijan Risto Silvennoisen.
Tupa täyttyi mielenkiintoisten aiheiden ja erinomaisten esiintyjien innoittamana. Pääsimme samalla kysymään kuulumisia alumneiltamme.
Mitä kuuluu ohjelman jälkeen?
Kolme osallistujaa kertoi meille urakäänteistään koulutusohjelman päättymisen jälkeen sekä mietteitä aamun puheenvuoroista.
Hauska tulla tapaamaan tuttuja ja kuulemaan uusimmista trendeistä
”Aloitin koulutusohjelmassa viime kesänä ja nimikkeeni on projektipäällikkö. Työssäni vastaan monista asiakkuuksista ja hyödynnän edelleen kattavasti koulutusohjelmasta saamiani oppeja, suoraan ja välillisesti. Esimerkiksi hakukonemarkkinoinnin ymmärtäminen on tärkeää, vaikken suoraan markkinointia tekisikään.
Tulin Alumni Updateen, koska kolmen puheenvuoron otsikot herättivät mielenkiintoni. Tietysti on myös samalla hauska nähdä, mitä muille Digital Excellence Academy -osallistujille kuuluu ja minne he ovat päätyneet töihin. Yksi samaan aikaan kanssani koulutuksessa ollut onkin yhä kollegani WDS:lla.”
Kyösti Raiskinmäki, Projektipäällikkö, Markkinointitoimisto WDS
Upeaan työyhteisöön koulutusohjelman kautta
”Aloitin AdWords Academyssa marraskuussa 2014 ja pääsin silloin Generolle. Toinenkin kurssikaverini pääsi Generolle ja olemme nyt molemmat yrityksen osakkaina. Monia muitakin on rekrytoitu taloon koulutusohjelman kautta, ja toivottavasti jatkossa saamme lisää osaajia Digital Excellence -toteutuksista. Minulle AdWords Academy oli erinomainen kickstart uralle. Olin etsinyt juuri sen tyyppistä koulutusta, ja osallistuminen oli juuri oikea valinta. Koulutusohjelma toimii johdantona digimarkkinointiin ja sen avulla saa valmiudet oppia koko ajan alasta lisää.
Tällä hetkellä olen tiiminvetäjä ja vastaan myös asiakkuuksista. Meillä on mahdollista tehdä monenlaisia rooleja, sillä olemme vielä pienehkö yritys ja työtehtävät ovat monipuolisia ja vaihtelevia - kaikki saavat tehdä kaikkea. Olen viihtynyt tosi hyvin: meillä on töissä upeita ja lahjakkaita ihmisiä.
Aamun puheenvuorojen aiheet olivat tosi kiinnostavia!”
Account Manager, Katarina Vepsä, Genero
Puheenvuorot tarjoavat hyviä keskustelunavauksia
”Tittelini yrityksessä on päivittynyt pariinkin kertaan, nyt olen tiiminvetäjänä digitaalisen markkinoinnin tiimissä. Töitä riittää ympäri vuoden ja viihdyn monipuolisissa tehtävissäni loistavasti. AdWords Academyyn osallistumisesta on aikaa kaksi ja puoli vuotta, ja suosittelen koulutusohjelmaa ehdottomasti muillekin digimaailmasta kiinnostuneille. Taustani oli vahvasti matkailualan markkinoinnissa ja ohjelman myötä pääsin sisään aivan uudelle toimialalle.
Alumni Updaten puheenvuoroanti oli todella hyvää: Dentsun Noora Peitsaran opit suomalaisesta mobiilikuluttajasta ovat sellaisia, joita voin varmasti hyödyntää työpaikalla keskustelunavauksina. Googlen Jonna Toikkaa on myös aina ilo kuulla. Vanhoja tuttuja oli mukava tavata ja jutella aamupalan äärellä. Tällaisia tapahtumia saisi olla lisääkin!”
Leena Lehti-Martikainen, Digital Marketing Specialist & Team Leader, Meda