IAB Finland tuo yhteistyössä Saranen Consultingin kanssa kansainvälisen digimediamyyjien sertifioinnin Suomeen. Sertifiointi tarjoaa mediamyyjille mahdollisuuden osoittaa ammattitaitonsa ja syventää osaamistaan.
Digimediat muuttuvat nopeassa tahdissa. Lisäksi mediamyyjiltä odotetaan entistä syvempää ymmärrystä asiakkaan tarpeista ja digitaalisten mainoskampanjoiden mahdollisuuksista. IAB Finlandin sertifikaatti on luotu erityisesti digitaalisen mediamyynnin osaamisen osoittamiseksi. Sertifikaatti on tae siitä, että myyjällä on tarvittavat taidot tehokkaiden online-mainoskampanjoiden myymiseen.
Käynnistimme sertifioinnit 2016 alkuvuodesta.
Digimediamyyjien sertifiointi pähkinänkuoressa:
- Suomen markkinoille sovitettu, digimediamyyjille suunnattu sertifiointiohjelma.
- Sertifiointiohjelma sisältää lokalisoidun itseopiskelumateriaalin, infotilaisuuden sekä kaksituntisen sertifiointikokeen.
- Järjestetään neljä kertaa vuodessa.
- Osallistujat saavat laajan, lokalisoidun itseopiskelumateriaalin käyttöönsä kuusi viikkoa ennen koetta.
- Kaksituntisen kokeen läpäisseet saavat Sertifioitu digimediamyyjä -diplomin sekä kuvansa IAB Finlandin sertifioitujen mediamyyjien listalle. Koe on mahdollista uusia kaksi kertaa.
- Sertifikaatti on voimassa kaksi vuotta, minkä jälkeen mediamyyjä voi uusia sertifikaatin alennettuun hintaan.
Hyödyt myyjälle
- Osoita osaamisesi sertifikaatilla.
- Ymmärrä digimedia-alaa syvällisemmin.
- Erotu eduksesi työmarkkinoilla.
Hyödyt työnantajalle
- Osoita myyjiesi ammattitaito.
- Edistä työntekijöidesi digiosaamista.
- Mahdollisuus yritykselle räätälöityyn sertifiointiohjelmaan!
”Päätimme sertifioida Mediatalo Keskisuomalaisen 20 alueellista mediamyyjää IAB:n digimyyjiksi. Myyntihenkilöstön muutos printin tuotemyyjästä monikanavaisten ratkaisujen asiantuntijaksi on suuri, ja IAB:n sertifiointi on yksi keino kouluttaa myyntiämme uuteen tekemiseen ja lisätä myynnin digiosaamista. Sertifioinnin avulla myyjät voivat myös mitata ja verrata nykyistä osaamistaan alan vaatimuksiin ja sitä kautta kasvattaa itsevarmuutta uuteen tekemiseen.”
Kirsi Hakaniemi, digitaalisen liiketoiminnan johtaja, Keskisuomalainen Oyj
Lisätietoja sertifikaatista: http://www.iab.fi/digimediamyyjien-sertifiointi.html