IT-alan rekrytointikoulutuksen, Salesforce Academyn osanottajista yli puolet on naisia.
Maajohtaja Petteri Poutiaisen mukaan Salesforce on pystynyt herättämään naisten mielenkiinnon Suomessa, koska on jättänyt teknisen lähestymistavan taka-alalle ja tuonut esiin työn laajempaa merkitystä ja asiakaskeskeisyyttä.
Koulutettavan Salesforcen pilvialustan avulla voi kehittää mm. myyntiä, markkinointia ja asiakaskokemusta eikä sen käyttäminen vaadi koodaustaitoja.
Osanottajien työssäoppimispaikkoja ovat esimerkiksi Metso, Elisa, Tieto, Veho ja Pihlajalinna. Käynnissä on nyt Salesforce Academyn kolmas kurssi. Aiemmista kurssilaisista yli 80 prosenttia on saanut koulutuksen jälkeen vakituisen työpaikan.
Juttu on julkaistu kokonaisuudessaan Talouselämässä naistenpäivänä 8.3.2019.
Lue juttu kokonaan »