Maailmassa on tällä hetkellä todella suuri määrä erilaisia IT-järjestelmiä, mutta harvassa ovat kuitenkaan järjestelmät, joiden kautta yritys pystyy hoitamaan koko bisneksensä markkinoinnista myynnin kautta asiakaspalveluun.
Salesforce on pilveen rakennettu ekosysteemi ja yritys on rankattu maailman nopeimmin kasvavaksi Fortune 50 -listalla. Viime viikolla yrityksen kotikaupungissa San Franciscossa järjestettiin vuotuinen konferenssi Dreamforce, joka keräsi yli 170 000 osallistujaa yli 3000 eri tilaisuuteen.
Viikon mittaisessa konferenssissa on erittäin laaja, yli 3000 sessiota kattava ohjelma, joten kaltaiselleni ensikertalaiselle oli lähestulkoon mahdotonta lähteä arvailemaan ennakkoon, missä tilaisuuksissa olisi hyvä olla mukana. Onneksi Salesforce on rakentanut Einstein-tekoälyyn nojaavan palvelun, jossa osallistujille suositellaan tilaisuuksia hänen omien kiinnostuksen aiheiden mukaan ja jotka voi ladata omaan kalenteriinsa. Lisäksi järjestäjä lähettää joka aamu sähköpostiin muistutuksen päiväsi ohjelmasta. Todella kätevää ja helppoa. Paitsi jos puhelin hajoaa kesken konferenssin, kuten itselleni kävi…
Viikon aikana ylivoimaisesti eniten puhetta aiheutti juuri Einstein-tekoäly, joka tekee jatkossa elämästämme helpompaa. Yhteistyössä maailman johtavien brändien kanssa kehitettyjen palvelujen myötä Salesforce tarjoaa saumattoman asiakaskokemuksen ja auttaa asiakkaitaan viemään liiketoimintaansa eteenpäin.
Yksi konferenssin pääteemoista oli AI eli tekoäly. Sen myötä tuosta käteemme liimatusta kapulaksikin kutsutusta kapistuksesta tulee vieläkin tärkeämpi osa elämäämme. Ystävä, jonka kanssa voimme jatkossa keskustella ja jolta voimme pyytää suositteluja vaikkapa iskunkestävistä kuorista, joihin aion tekoälykkään kaverini seuraavaksi pukea.
Puhelimen tarinalla on onnellinen loppu. Erinomaisen hyväntuulisesta ja fiksusta yli 100 henkilön suomalaisyhteisöstä löytyi pelastava enkeli, jolta sain puhelimen lainaksi loppumatkani ajaksi. Jouduin kärvistelemään reilun vuorokauden ilman älykästä assistenttiani, joka kertoo minulle missä minun pitäisi olla ja mihin aikaan, joka auttaa muistiinpanoissa, valokuvien ottamisessa, paikasta toiseen siirtymisessä UBERillä tai lentokoneella, palvelujen maksamisessa, kommunikaatiossa, aktiivisuuden mittaamisessa jne.
Salesforcen CEO Marc Benioff kertoi tilaisuuden keynote-puheenvuorossaan, että ekosysteemi tuottaa vuoteen 2022 mennessä 3,3 miljoonaa uutta työpaikkaa. Suomessa yhä useampi yritys on valinnut järjestelmäkseen Salesforcen ja pula osaajista on jo olemassa.
Kiinnostaako sinua työ maailman johtavan teknologian parissa? Hae Salesforce Academyyn ja lunasta työpaikkasi tulevaisuudessakin.