Sosiaalisen digimarkkinoinnin intoilijasta verkkokauppajätti Zalandon työntekijäksi
Diginatiivina olen kasvanut aikuiseksi digitalisaation rinnalla - kun itse kasvan ja kehityn niin myös kehittyy teini-iässä oleva digimarkkinointi hurjaa vauhtia eteenpäin. Minulle on aina ollut tärkeää olla sosiaalisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa sekä tekemisen ytimessä - oli kyseessä työ taikka vapaa-aika. Internetti, sosiaaliset mediat ja nyt myös mobiili ovat samanaikaisesti sekä pienentäneet että globalisoineet maailman, tuoden sen lähemmäs jokaista meistä. Uskon vahvasti, että luovuus ja innovointi ovat peräisin hyvistä yhteyksistä ihmisten kanssa, ja minulle, kaksoiskansalaisena, suomalaiskanadalaisena, maailman kansainvälistyminen ja monikulttuurisuus ovat myös avainasemassa näiden “hyvien yhteyksien” luomisessa.
Saranen Consultingin AdWords Academy tarjosi minulle oivan platformin, jossa pystyin sekä oppimaan sosiaalisesta digimarkkinoinnin maailmasta että verkostoitumaan alan luoviin ja kansainvälistyviin ammattilaisiin ollessani samanaikaisesti mahtavassa innovatiivisessa teknologia startupissa ohjelmistotalo Wunderdog Oy:ssä, jossa hurahdin teknologiamaailman syövereihin. Kurssilla opin itsestäni lisää päivä päivältä ja sain arvokkaan koulutuksen lisäksi myös korvaamatonta tukea ja avuliaita neuvoja niin ohjelman järjestäjiltä ja mentoreilta kuin kurssikavereiltani. Verkostoituminen koitui omalla kohdallani kaikkein arvokkaimmaksi koulutuksessa ja, kuten on luonteeni tapaista, otin tehtäväkseni järjestää kurssimme loppukaronkan sekä jatkaa kurssimme verkostoitumista muiden SoMe-kanavien kautta kurssin jälkeenkin. Olin otettu kun minut palkittiin Verkostoitumisen edistäjän -erikoispalkinnolla kurssin päättäjäispäivänä, sillä verkostoituminen itselleni oli avain “työonneen”!
Lämpimistä väleistä huolimatta työsuhteeni koulutussopimuspaikassani ei ollut kovin pitkä kurssin loputtua. Ei kuitenkaan mennyt kauaa, kun koulutuksen aikana luomieni kontaktiverkostojen kautta kulkeutui sana korvaani avoimesta työtehtävästä digimarkkinoinnin menestystarinayrityksessä, saksalaisessa verkkokauppajätissä Zalandossa. Zalando oli perustanut uuden teknologiakeskuksen Helsinkiin ja etsi tekijää. Neljän haastattelun ja muutaman viikon jännityksen jälkeen asiat loksahtivat kohdallani paikoilleen. Sain työtarjouksen vakituisesta työpaikasta Zalandolla saksalainen dirndl-kansallispuku päälläni!
Nyt muutama kuukausi Zalandolaisena olleena, kiitän tähtiäni ja Saranen Consultingia ainutlaatuisesta kokemuksesta, jonka ansiosta olen siinä pisteessä urallani missä tänä päivänä olen - tekemisen ytimessä kansainvälisessä teknologiayrityksessä, joka on digimaailman rokkitähti - kuinka siistiä! Etkö sinäkin haluaisi kokea saman? Kannattaa!
Vivi Brooke, Technology Team Assistant & Community Management, Zalando Finland Oy
Vivi osallistui 2015 AdWords Academy in collaboration with Google -rekrytoivaan koulutusohjelmaan.
Lue myös Nuutti Toivosen uratarina Digital Excellence Academyn jälkeen »