Surveypal on löytänyt yhteistyössä Sarasen kanssa toteutettujen rekrytoivien koulutusohjelmien kautta kehittymishaluisia ja motivoituneita osaajia. Palkkaamalla osaajia rekrytoivan koulutusohjelman kautta Surveypal haluaa löytää paitsi työyhteisöön sopivia työntekijöitä myös tukea työttömäksi jääneiden osaajien pääsyä takaisin työelämään.
Surveypal on palautteenhallintaratkaisuja tarjoava yritys. Yhteistyössä Sarasen kanssa Surveypal on palkannut joukkoonsa useita työyhteisöönsä sopivia osaajia eri osaamistarpeisiin sekä markkinoinnin että testauksen rooleihin.
”Meillä Surveypalilla on ollut kasvava tarve saada joukkoomme uusia osaajia. Meillä on tietenkin tietynlaiset osaamiskriteerit, mutta haluamme ennen kaikkea löytää oikeanlaisia osaajia, jotka istuvat moninaiseen työyhteisöömme. Tärkeämpää kuin pelkkä osaaminen on heidän persoonansa, motivaationsa ja kasvupotentiaalinsa”, kertoo Surveypalin CTO Jukka Wallasvaara.
"Olemme olleet todella tyytyväisiä kaikkiin rekrytoivien koulutusohjelmien kautta palkkaamiimme osaajiin – heillä on ammattitaitoa ja halua oppia uutta."
Koulutusohjelmista tiimiin kehittymishaluisia ja motivoituneita osaajia
Surveypal on löytänyt rekrytoivien koulutusohjelmien kautta kehittymishaluisia ja motivoituneita osaajia, jotka myös sopivat työyhteisöön.
”Hyödynnämme rekrytoinneissamme monipuolisesti eri rekrytointiväyliä, mutta olemme tehneet Sarasen toteuttamien rekrytoivien koulutusohjelmien avulla valtavan onnistuneita rekrytointeja! Olemme olleet todella tyytyväisiä kaikkiin rekrytoivien koulutusohjelmien kautta palkkaamiimme osaajiin – heillä on ammattitaitoa ja halua oppia uutta”, Wallasvaara summaa.
Rekrytoivan koulutusohjelman kautta työtön tai työttömyysuhanalainen henkilö voi löytää uuden suunnan uralleen. Osaaja pääsee kehittämään osaamistaan tai oppimaan kokonaan uuden roolin kuuden kuukauden käytännön työssäoppimisen avulla. Samalla henkilö kehittää osaamistaan osaamisalan koulutuskokonaisuudessa. Rekrytoiva koulutusohjelma toteutetaan yhteistyössä ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa.
”Pidämme myös tärkeänä sitä, että voimme helpottaa pidempään työttömänä olleiden osaajien pääsemistä takaisin työelämään.”
”Mielestäni on myös yllättävää, miten vaikeaa Suomessa on työllistyä, jos työntekijä ei osaa puhua suomea – meillä Surveypalilla virallinen kieli on englanti, joten myöskään kielitaito ei rajaa oikeanlaisen osaajan löytämistä”, Wallasvaara jatkaa.
”Haluamme tarjota osaajille parhaan mahdollisen polun kehittymiselle”
Wallasvaara kokee, että kun osaajalle antaa vapautta kokeilla ja näyttää osaamistaan ja tähän myös rohkaistaan, saadaan aikaan loistavia tuloksia.
”Keskitymme Surveypalilla vuorovaikutteisen työkulttuurin rakentamiseen ja panostamme ihmisiin sekä siihen, että meillä on aidosti hyvä tehdä töitä. Haluamme onnistua yhteisesti tiiminä, ja näenkin, että tärkeintä on, että löydämme tiimiimme kulttuuriimme ja työyhteisöömme sopivia tekijöitä, jotka uskaltavat myös tuoda rohkeasti mielipiteensä esiin”, Wallasvaara kertoo.
Surveypalilla rekrytoivan koulutusohjelman kautta palkattujen osaajien lopullinen positio on vielä muotoutunut koulutusohjelman aikana käydyn keskustelun ja kokemusten kautta.
”Haluamme tarjota osaajille parhaan mahdollisen polun kehittymiselle. Käymme myös uuden osaajan kanssa viikoittain oppeja läpi ja jaamme kokemusta ja osaamista vuorovaikutteisesti.”
Viimeisimpänä tiimiin palkattiin rekrytoivan koulutusohjelman kautta Shikha Varshney, joka työskentelee nyt Surveypalilla projektipäällikkönä.
”Etsimme ensin osaajaa hieman erilaiseen rooliin, mutta pian meille selvisi, että Shikhalla on kyvykkyyttä projektipäälliköksi. Shikha on loistava löytö, kuten muutkin tiimiimme ohjelmien kautta löytämämme osaajat!”
”Mielestäni rekrytoiva koulutusohjelma sopiikin yritykselle, jolla on avoimuutta hakijoille. Koulutusohjelman kautta on mahdollista löytää monipuolisia hakijoita, joita ei olla ehkä alunperin ajateltu löydettävän – me olemme olleet positiivisesti yllättyneitä siitä, millaista potentiaalia olemme löytäneet”, Wallasvaara summaa.
”Yhteistyö Sarasen kanssa on toiminut todella hyvin, ja Saranen on tuottanut meille arvoa rekrytoinnin ja koulutuksen eri vaiheissa. Prosessi on tehty kokonaisvaltaisesti meille helpoksi ja sujuvaksi, ja olemme saaneet juuri sopivaa asiakaspalvelua – yhteydenotot ovat olleet aina tarpeenmukaisia, merkityksellisiä ja viestintätilanteissa keskitytään asiakkaan etuun.”
Yhteistyöstä sujuvuutta osaajien löytämiseen
”Yhteistyö Sarasen kanssa on toiminut todella hyvin, ja Saranen on tuottanut meille arvoa rekrytoinnin ja koulutuksen eri vaiheissa. Prosessi on tehty kokonaisvaltaisesti meille helpoksi ja sujuvaksi, ja olemme saaneet juuri sopivaa asiakaspalvelua – yhteydenotot ovat olleet aina tarpeenmukaisia, merkityksellisiä ja viestintätilanteissa keskitytään asiakkaan etuun”, Wallasvaara summaa Sarasen kanssa tehtyä yhteistyötä.
”Erityisesti yhteiset aloituskartoitukset ovat olleet onnistuneita – aloituskartoituksissa olemme määritelleet tarkasti, millaisella profiililla haemme osaajaa, ja tämän jälkeen meille on esitelty muutama tarkasti määritelty kandidaatti. Heidät on esitelty meille hyvillä perusteluilla”, Wallasvaara kertoo.
”Toiveitamme on kunnioitettu ja kuunneltu. Samalla meille myös esitelty kandidaatteja, jollaisia emme ole osanneet edes toivoa. Kaikki meille esitellyt henkilöt ovat olleet monipuolisia ja erilaisia osaajia. On myös ollut hienoa, että koulutusohjelman ja -päivien sisältöä on voitu muokata tarpeidemme mukaisesti”, Wallasvaara päättää.