18.10.2021 — Koulutusohjelmat osallistujakokemukset

Markkinoinnin lyhytkoulutus sekä rekrytoiva koulutusohjelma varmistivat itseoppineen markkinoijan paikan alalla

Kirjoittaja
Saranen Consulting

Camilla Tauro, 30, on itseoppinut markkinoija, jolta löytyi työkokemusta alalta sekä osaamista graafisista työtehtävistä sekä valokuvaamisesta. Hän lähti mukaan Sarasen Digital Marketing Bootcampiin sekä eCommercePro-rekrytoivaan koulutusohjelmaan ja varmisti niiden avulla jatkossakin työpaikkansa markkinoinnin parissa.

CamillaTauro01-kuvaKiinnostaako sinua ura digimarkkinoinnin parissa? Etsimme juuri nyt uusia tekijöitä kasvamaan uusiin rooleihin rekrytoivista koulutusohjelmistamme ympäri Suomea! Katso avoimet haut tästä!

”Minulla on taustalla merkonomin sekä media-assistentin tutkinnot, mutta vahvin osaamiseni pyörii graafisen työn ja valokuvaamisen ympärillä. Näiden taitojen avulla olen aiemmin päässyt tekemään markkinointia edellisille työnantajilleni”, Camilla avaa taustaansa. ”Ehkä se viimeinen silaus varmemman alalle työllistymisen kannalta oli puuttuva koulutus, joka näyttää mitä osaan.”

Miksi päätit hakea mukaan Sarasen koulutusohjelmiin?

”Näin mainoksen Sarasen rekrytoivasta koulutusohjelmasta jo töissä ollessani. Innostuin mainoksen nähdessäni, mutta petyin, kun se oli suunnattu vain työttömille. Harmistuin, että miksi minulle ei ikinä ole mitään kivaa”, Camilla nauraa.

”Uusi mahdollisuus kuitenkin tuli, kun jäin työttömäksi koronan seurauksena ja näin mainoksen uudelleen. Tajusin, että hei, nythän voin hakea mukaan! Ryhdyin tutkimaan Digital Marketing Bootcampia tarkemmin ja vakuutuin sen sisällöstä. Olen itseoppinut markkinoija, joten digitaalisen markkinoinnin osaamisen kehittämiselle oli tarvetta, jotta työllistyisin jatkossakin markkinoinnin alalle.”

Miten hakuprosessi sujui?

”Hakuprosessi Digital Marketing Bootcampiin sujui todella hyvin ja sain henkilökohtaista palvelua Saraselta. Olin tuohon aikaan osa-aikaisesti palkkatuetussa työssä, joten hakiessani mukaan en tiennyt olisiko minulla mahdollisuutta päästä edes mukaan ohjelmaan. Anni Saraselta soitti minulle ja lupasi selvitellä asiaa. Hän suositteli tekemään kuitenkin bootcampia varten tehtävän ennakkotehtävän vastausta odotellessani. Olin varma, etten pääsisi mukaan, koska hakijoita oli niin paljon. Kauaa ei kuitenkaan tarvinnut odottaa, kun sain jo kuulla päässeeni mukaan. Olin tosi innoissani!” Camilla muistelee mukaan pääsyä.

”Hakiessani eCommerceProhon Digital Marketing Bootcampin jälkeen haku oli tietenkin vähän erilainen, koska mukana olivat yhteistyöyritykset muuttuvina tekijöinä: mihin yritykseen pääsisin, olisiko yritys itseäni kiinnostava. Minulla oli tiukat kriteerit siitä, millaiseen yritykseen haluaisin työskentelemään ja mietin jopa, oliko minulla varaa olla nirso. Pääsin onneksi yhteistyöyritykseen Markkinointitoimisto WDS:lle, joka täytti tarkat kriteerini ja sain kaiken, minkä halusinkin. Hakuprosessissa tuli olo, että minua todellakin kuunneltiin ja tarpeeni oppia ja työllistyä oli myös Saraselle tärkeä asia”, Camilla muistelee lämmöllä saamaansa palvelua.

Minkälaisiin tehtäviin työllistyit eCommercePro-ohjelman ajaksi?

”Aluksi tein vähän laajasti kaikkea ja pääsin kokeilemaan uusia juttuja. Sisällöntuotanto oli isoin kokonaisuus, jota pääsin tekemään alusta asti. Se oli onneksi tuttua, niin ei tarvinnut miettiä mistä on kyse, mutta esimerkiksi some- ja Google-mainonta olivat sellaisia, joita pääsin opettelemaan alusta”, Camilla listaa.

”Minut otettiin hyvin vastaan WDS:llä. Kaikki sujui hyvin ja sujahdin hyvin mukaan työympäristöön. Aina saa vetää työkaveria hihasta ja pyytää päästä mukaan uuteen juttuun, jos jokin kiinnostaa. Totta kai aluksi oltiin täysin etänä ja se jännitti: mitä jos en opi tai osaa? Etänä oleminen loi ainakin itselleni korkeamman kynnyksen pyytää apua, kun ei ollut ihmistä vieressä koko ajan. Sain kuitenkin jatkuvaa tukea ja luottamusta tehdä asiat omalla tavallani”, Camilla kiittelee työyhteisöään.

Mitä bootcampista ja rekrytoivasta koulutusohjelmasta jäi käteen?

”Paljon käytännöntietoa, jota pääsin heti soveltamaan yhteistyöyrityksessäni. Erityisesti maksetun mainonnan puoli oli sellainen, josta minulla ei ollut minkäänlaista kokemusta ennalta, joten siitä sain paljon uutta oppia.”

”Sain jo Digital Marketing Bootcampista niin paljon uutta osaamista, että vaikken olisikaan päässyt mukaan eCommerceProhon, olen varma että olisin työllistynyt jo sen koulutuksen pohjalta hyvin markkinoinnin alalle. Sain niin paljon uutta oppia, ettei tästä ole enää paluuta pois markkinoinnin kentältä”, Camilla nauraa.

”Koko prosessin ajan tuntui siltä, että meistä osallistujista pidettiin hyvää huolta. Vaikkemme olisikaan työllistyneet, oli turvallinen olo, kun joku välitti meistä ja tilanteestamme. Tämä tyynnytti itseäni paljon”, Camilla kiittelee Sarasen työntekijöitä.

 

Kiinnostaako sinua ura digimarkkinoinnin parissa? Etsimme juuri nyt uusia tekijöitä kasvamaan uusiin rooleihin rekrytoivista koulutusohjelmistamme ympäri Suomea! Katso avoimet haut tästä!