Kaikki ohjelmat

Admicom Akatemia RekryKoulutus


Aloita uusi työ palkanlaskennan tai kirjanpidon osaajana 🚀

Admicom Akatemia RekryKoulutus -
sinun paikkasi kasvaa

Ohjelman hakuaika on päättynyt

--

Oletko taloushallinnon tekijä tai sellaiseksi haluava? Löytyykö sinulta asiakaslähtöistä asennetta? Viihdytkö työssä, jossa pääset hyödyntämään ratkaisukeskeistä otettasi? Nautitko uuden oppimisesta? Tiedätkö mitä. Meillä voisi olla sinulle tarjolla kasvun paikka. 

Admicom Akatemia RekryKoulutuksen kautta saat mahdollisuuden kasvaa palkanlaskennan tai kirjanpidon osaajaksi Admicomille suoraan asiantuntijakoulutuksesta - taustastasi riippumatta. 

Avoimia paikkoja on yhteensä 12. Ja rooleja, niitäkin on tarjolla useampia. Tarkemmin sanottuna kolmenlaisia: 

💸 palkka- ja taloushallinnon assistentti
💶 palkkahallinnon assistentti
💻 kirjanpidon assistentti

Mikä sinua kiinnostaa? Kerro siitä meille! Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden kasvaa uuteen, omannäköiseen työhön. Hae mukaan nyt ja löydä oma kasvun paikkasi Admicomilla.

Kiinnostuitko? Osallistu myös ti 24.10. klo 13 järjestettävään TE-liveen! Livessä pääset tutustumaan tarkemmin Admicomiin, koulutuksen järjestäjiiin sekä avoimiin rooleihin. Lähetä ennakkokysymyksiä ja hyppää mukaan liveen/tallenteen pariin täältä 👉 Osallistu liveen tästä 👈

 

Ota yhteyttä

Taru_Kaaja_640x640

Taru Kaaja

Training Manager
taru.kaaja@saranen.fi
044 460 2272

Heräsikö sinulle kysyttävää koulutusohjelmasta tai roolin sisällöstä? Ota yhteyttä Taruun!

soittoajat:
ma klo 14-15 & to: klo 14-15

Usealla taustalla uuteen työhön

Ovatko ala tai tehtävät jo tuttuja?

admicom-icon-1-1

Uskomme, että uutta voi oppia aina, vaikka ala tai tehtävät olisivatkin jo tuttuja. Akatemian kautta pääset kasvattamaan asiantuntijuuttasi ja luomaan omannäköistä uraa - vanhojen tai uusien aiheiden parissa. 

Haluatko syventää omaa osaamistasi?

admicom-icon-2-1

Onko sinulla tarttumapintaa talous- tai palkkapuolen asioista esim. opiskelun tai vaikkapa yrittäjänä toimimisen kautta? Mahtavaa! Meillä pääset kasvattamaan osaamistasi luontevasti työn lomassa.

Oletko pohtinut alanvaihtoa?

admicom-icon-3-1

Akatemia on tehokas väylä alanvaihtoon, sillä se yhdistää uuden työn ja asiantuntijakoulutuksen samaan pakettiin. Arvostamme paljon erilaista työ- ja elämänkokemusta - tulevien kollegoidesi joukossa onkin jo useita alanvaihtajia!

 

 

 

Työ- ja opiskelutaustasi tai muu taloushallinto- ja asiakaspalvelutehtäviin valmistava kokemuksesi näyttäytyvät meille tasavertaisina. Pelkän CV:n sijaan meille merkitseekin eniten halusi oppia uutta, uteliaisuutesi alaa kohtaan sekä intosi heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan. Hae siis rohkeasti mukaan sellaisena kuin olet!

 

Millaiselle persoonalle työ sitten sopii parhaiten?  

 

💥   Olet motivoitunut kasvamaan talous- tai palkkahallinnon asiantuntijaksi ja haluat heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan – tämä on kaikista tärkein valttisi

👋   Sinulta löytyy asiakaslähtöistä asennetta ja halua auttaa sellaisissakin tilanteissa, joissa et välttämättä tietäisikään heti vastausta

🎯   Systemaattisuus ja suunnitelmallisuus kuuluvat sanavarastoosi, eikä oman työsi johtaminen ole sinulle vierasta

🙌   Annat, sekä vastaanotat, apua mielelläsi työkavereidesi kesken - tiimitekeminen, vahva yhteishenki ja rento ilmapiiri toimivat Admicomilla työskentelyn selkärankana. Meillä onnistutaan (ja joskus möhlitään) yhdessä

💬   Kommunikointi puhelimitse ja sähköpostitse asiakkaiden kanssa tuntuu sinulle luontaiselta, etkä pelästy jos puhelin pärisee useamman kerran päivässä

🔨   Haluat työskennellä modernin taloushallinto-ohjelman parissa palvellen raksa-alan asiakkaita

🔍   Uusien järjestelmien, asioiden ja käytäntöjen nopea oppiminen on sinulle luontaista

 

 

Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Myös määräaikaisessa työsuhteessa olevat henkilöt, joiden työsuhde päättyy ennen koulutusohjelman alkua, voivat hakea ohjelmaan. Ohjelma toteutetaan tiiviissä yhteistyössä ELY-keskuksen, TE-palveluiden, Admicomin sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa.

RekryKoulutus pähkinänkuoressa

Kasva asiantuntijaksi ohituskaistalta

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat.

Admicom Akatemia RekryKoulutus yhdistää uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen yhteen pakettiin kätevällä tavalla. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista alalla puhutaan nyt ja etenkin tulevaisuudessa.

Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut Admicomille vakituiseen työsuhteeseen 6 kk ohjelman päätteeksi. Ohjelman aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.

Ohjelma on osallistujille maksuton.

Omannäköinen rooli Admicomilla

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden vaikuttaa aktiivisesti osaamisesi kasvattamiseen ja siihen, miltä urapolkusi voisi näyttää.

Uteliaisuus uusia aiheita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!

Kasvu ei kuitenkaan tyssää pelkkään RekryKoulutukseen. Sisäisiä ura- ja kehityspolkuja on paljon. Haluamme, että saat jatkossakin tavoitella sinulle parhaiten sopivaa, omannäköistä roolia, uran vaiheesta riippumatta. 

Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta

Saat ajantasaisinta koulutusta alan huipulta.

Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä ja kasvattamaan osaamistasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat nyt ja tulevaisuudessa. Uudet tiedot ja taidot eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi, roolistasi riippumatta. Tietopuolista koulutusta on yhteensä 30% prosenttia ohjelman kestosta, eli n. 33 päivää.

Koulutuksessa pääset uppoutumaan mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Palkanlaskennan perusteet ja syventävät kokonaisuudet
  • Kirjanpidon perusteet ja syventävät kokonaisuudet
  • Sähköisen palkkahallinnon osaajan viestintä, asiakaspalvelu, asiakkuussuhteet ja asiakaskokemus
  • Rakennusalan erityispiirteet taloushallinnossa
  • Ohjelmistorobotiikan ja keinoälyn hyödyntäminen taloushallinnossa
  • Modernit työelämätaidot: resilienssi ja uuden oppiminen
Saranen työnhaun tukenasi

Vähennät työpaikkojen hakuammuntaa ja hakemuksien määrää. Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi kaikkiin ohjelman kautta avoinna oleviin rooleihin. Profiilin kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi, motivaatiostasi ja tulevaisuuden tavoitteistasi. 

Hakuprosessin aikana pääset keskustelemaan ja sparrailemaan työn sisällöstä, uramahdollisuuksista sekä muista ohjelmaan liittyvistä asioista yhdessä Sarasen asiantuntijoiden kanssa. Näin pääsemme auttamaan sinua menestymään hakuprosessissa mahdollisimman hyvin. 

Terveisiä uudelle työtoverille?

Muista, että olipa taustasi mikä tahansa, kiinnostuksesi riittää. Sarasen koulutus antaa aidosti hyvän pohjan ja perusteet työlle. Admicomilla taas annetaan aikaa oppia ja harjoitella asioita ja täällä ymmärretään, että oppiminen vie aikaa. Minulla on ollut Admicomin puolesta todella hyvä mentori, joka on kulkenut rinnallani aloituksestani saakka.
 

- Tanja Korpela, Taloushallinnon assistentti, Admicom

tanja-korpela-admicom-saranen
0 / 0

Millaisia roolit ovat?

Etsimme yhteensä 12 uutta osaajaa tulevaisuuden tekijöiksi Admicomin Seinäjoen, Jyväskylän, Tampereen ja Oulun toimipisteille. Koulutusohjelman aikana työssäoppiminen tapahtuu pääsääntöisesti paikallisessa toimistossa. Ohjelman päättymisen jälkeen, Admicomilla työtä tehdään hybridinä, ja toimistolla tulee käydä ainoastaan neljä kertaa kuukauden aikana. Muuten saa tehdä etätöitä niin paljon kuin haluaa. Näin pääset sovittamaan työn ja arjen sinulle parhaimmalla tavalla. 

Seinäjoella tehtävät painottuvat palkka- ja talousassistentin tehtäviin, Jyväskylässä, Tampereella ja Oulussa taas palkanlaskentaan sekä kirjanpintoon. Lopulliset työtehtäväsi, kuten myös tuleva tittelisi, ovat kuitenkin muokattavissa kokemustasi, mielenkiintojasi ja omia vahvuuksiasi parhaiten vastaaviksi.

Lue lisää alta 👇

Tässä roolissa autat, neuvot ja ohjaat asiakkaita erilaisissa palkka- ja taloushallinnon avustavissa tehtävissä. Käytännössä tämä tarkoittaa mm. ostolaskutusten kierrättämiseen, palkanmaksuun ja tilinpäätöksiin liittyviä tehtäviä. 

Asiakkuudet ovat lähtökohtaisesti pienempiä pk-yrityksiä aina yksinyrittäjiin asti, ja niitä hoidetaan yhdessä tiimin kanssa. Tavoitteena on kasvattaa osaamistasi niin, että pääset hoitamaan jatkossa myös kokonaisia asiakkuuksia! 

Palkkahallinnon assistenttina turvaat osaltasi sen, että ihmisten palkka juokseen tilille ajallaan. Järjestelmällinen ja priorisoiva työote onkin paikallaan, sillä joskus palloja on useampi kappale kerrallaan ilmassa. 

Vaikka työ sisältääkin tiukkoja aikatauluja, itse työnteko meillä ei ole kireää. Meillä saat olla oma itsesi ja tiimimme koostuu omanlaisista ihmisistä. Palkkahallinnon puolella työhön sisältyy tiimiteon lisäksi myös vastuutettuja asiakkuuksia. 

Tässä roolissa autat asiakkaita ja yrityksien yhteyshenkilöitä erilaisissa kirjanpidon avustavissa tehtävissä. Rooliisi kuuluvat mm. ostolaskut, tiliotetapahtumat ja tilinpäätöksien tehtävät. Haitari asiakkaiden koosta on iso: pääset tekemään töitä niin pienien, kuin suurien yrityksien kanssa.

Myös tässä roolissa korostuu asiakaslähtöinen asenteesi, sillä työ pitää paljon sisällään asiakaspalvelua ja neuvontaa. Kirjanpidon tehtävissä täytyy myös ottaa huomioon tiettyjä rakennusalan vivahteita, joten raksa-alan tuntemuksestasi - tai kiinnostuksestasi - on ehdottomasti plussaa!  

Kuinka hakea mukaan?

1. Jätä TE-palveluiden hakemus

Voit hakea Admicom Akatemia RekryKoulutukseen, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa on voimassa.

Esivalinta koulutukseen tehdään TE-toimiston hakemuksen tietojen perusteella, joten muista perustella hakemuksesi huolellisesti. Täytäthän hakemuksen vain oman alueesi osalta. 

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Tämä osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi Admicomille. Anna siis motivaatiosi ja persoonasi näkyä! Voit muokata ja täydentää profiilia koko hakuajan. Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, jotta pääsemme tutustumaan sinuun ja keskustelemaan työmahdollisuuksista mahdollisimman nopeasti!

Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään haun päätyttyä. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Miksi juuri Admicomille?

1. Meillä on ihmisen hyvä tehdä töitä.

”Jokaisen minuutin työtehoa ei kytätä vaan asiat saa tehdä omaan tahtiin ilman kellon luomia paineita, kunhan sovitut hommat tulee tehtyä. Kirjanpitäjä saa keskittyä kirjanpitäjän työhön”, Admicomilla työskentelevä Heli Nivala kertoo.

Oma tiimi ja koko työyhteisö ovat ilonaihe ja voimavara koko yrityksessä! 95 % Admicomin työntekijöistä kokee, että työpaikalla on välittävä ilmapiiri. eNPS-arvo (Kuinka todennäköisesti suosittelisit työnantajaasi ystävällesi tai kollegallesi?) on 50, mikä tarkoittaa huipputulosta!

2. Työ on merkityksellistä ja vaikuttavaa.

98 % työntekijöistämme kokee tekevänsä merkityksellistä työtä. Työmme vaikuttavuus ja hyödyt asiakkaillemme ovatkin varsin konkreettisia - lue vaikka itse, mitä asiakkaamme meistä kertovat!

3. Käytämme omaa ohjelmistotuotettamme, Adminettiä.

Admicomilla käytetään pääsääntöisesti omaa ohjelmistotuotettamme, toiminnanohjausjärjestelmä Adminettiä. Adminet on paperiton ja vahvasti automatiikkaa hyödyntävä järjestelmä, joka mahdollistaa täysin reaaliaikaisen taloushallinnon. Sinun ei siis tarvitse sompailla järjestelmästä toiseen ja naksauttaa aivojasi toiseen asentoon eri asiakkaiden asioita hoitaessasi! Adminet on nykyaikainen ja toimiva työkalu niin asiakkaillemme kuin taloushallinnon ammattilaisillekin.

 

Mitä muuta sinun olisi hyvä tietää?

Admicom on menestynyt, kasvava ja erittäin mielenkiintoinen yritys. Teemme hyvää tulosta ja asemamme kohdemarkkinassa on vahva ja vakaa. Olemme myös luotettava ja monin tavoin erinomainen työpaikka, mistä kertovat mm. henkilöstökyselyjemme tulokset.

Meillä työskentelee yli 260 työntekijää myynnin ja markkinoinnin, tilitoimiston, tuotekehityksen, käyttöönottoprojektien ja nykyasiakaspalvelun tehtävissä. Toimipisteitä on eri puolilla Suomea yhteensä seitsemän. Keskisuuresta koostamme huolimatta hierarkia on matala ja liikkeet tarvittaessa ketteriä - meillä on hyvä tekemisen meininki ja kehittämisen ilmapiiri! Lisäksi panostamme vahvasti työntekijöidemme osaamisen kehittämiseen sekä yhteisöllisyyteen ja yhdessä tekemiseen. Meillä on ihmisen hyvä olla!

Koulutuksen sisältö ja info?

Admicom Akatemia RekryKoulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Myös määräaikaisessa työsuhteessa olevat henkilöt, joiden työsuhde päättyy ennen koulutusohjelman alkua, voivat hakea ohjelmaan. Hakijoiden  työnhaun tulee olla voimassa TE-palveluissa tai kuntakokeilussa.

Koulutusohjelman pituus on 6 kk. 

Koulutusohjelman ajankohta: 28.11.2023 - 30.5.2024 (ohjelma sisältää 5 päivän lomajakson)

Koulutuspäivät järjestetään pääasiassa etätoteutuksena. Ohjelman koulutuskieli on suomi. 

Ohjelman kokonaisuudesta n. 30% on asiantuntijakoulutusta ja 70% aktiivista työssäoppimista. 

Admicom Academy RekryKoulutuksen koulutussisältö koostuu mm. seuraavista aihealueista:

 

  • Palkanlaskennan perusteet ja syventävät kokonaisuudet
  • Kirjanpidon perusteet ja syventävät kokonaisuudet
  • Sähköisen palkkahallinnon osaajan viestintä, asiakaspalvelu, asiakkuussuhteet ja asiakaskokemus
  • Rakennusalan erityispiirteet
  • Ohjelmistorobotiikan ja keinoälyn hyödyntäminen taloushallinnossa
  • Modernit työelämätaidot: resilienssi ja uuden oppiminen

Meillä Sarasella saat yksilöllistä tukea rekrytointiprosessin alusta saakka sparrailun, ohjauksen ja valmennuksen merkeissä.

1. TE:n hakemuksen käsittelyn ja esivalinnan jälkeen kutsumme sinut haastatteluihin kanssamme.

2. Kun olemme päässeet tutustumaan sinuun tarkemmin, alamme edistämään hakuprosessiasi. Pääset kertomaan osaamisestasi Admicomille kätevästi Sarasen osaamisprofiilin kautta. Toimimme siis työnhaun agenttinasi.

3. Tarjoamme ja sovimme sinulle ajat esihaastatteluihin. Valintojen jälkeen solmimme sinun ja yrityksen välille koulutussopimuksen ohjelman ajaksi. Koulutuksen tavoitteena on työllistää sinut Admicomille vakituiseen työsuhteeseen ohjelman päätteeksi.

Kyllä, voit edelleen sukeltaa TE-liven pariin tallenteen muodossa joko TE-liven sivuilla tai katsomalla koostevideon tästä alta👇

 

Katso vastauksia työnhakijoiden usein kysyttyihin kysymyksiin täältä.