29.09.2022 —

Nouse palkkahallinnon tehtäviin Accountorilla

Kirjoittaja
Saranen Consulting

Oletko kiinnostunut palkanlaskijan tai palkka-assistentin työstä? Nyt sinulla on mahdollisuus kasvaa näihin rooleihin. Järjestämme nimittäin Accountorin kanssa yhteistyössä palkkahallinnon RekryKoulutuksen, jonka avulla kasvatamme 15 uutta tekijää uusiin työtehtäviinsä.

Otimme yhteyttä Accountorin Palvelupäällikkö Petra Söderholmiin ja kyselimme häneltä tarkemmin alasta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista.

Tutustu Accountor Palkkakoulutus RekryKoulutukseen tästä 

Kuka olet ja mitä teet Accountorilla?

Olen Petra Söderholm ja toimin vielä hetki sitten palkka-asiantuntijana Accountor Services Oy:n Tampereen toimipisteellä. Reilu viikko sitten aloitin palvelupäällikkönä Jyväskylän palkkatiimissä.

Miten päädyit palkka-asiantuntijaksi?

Kuva Söderholm Petra-1Valmistuttuani ammattikorkeakoulusta tein hetken aikaa monipuolisia toimistotöitä pienessä yrityksessä. Siellä toimin muiden töiden ohella palkkayhteyshenkilön roolissa.

Vaikka minulla ei ollutkaan varsinaista palkanlaskennan kokemusta, hain rohkeasti Accountorilla olevaa avointa palkanlaskijan paikkaa ja sain sen. Tein palkanlaskijan töitä Porissa 1,5 vuotta, jonka jälkeen jäin perhevapaalle. Tämän jälkeen siirryin töihin Accountorin Tampereen toimipisteelle. Työskentelin siellä aina tähän syksyyn saakka, kunnes otin vastaan palvelupäällikön paikan Jyväskylän palkkatiimistä.

Kauan olet työskennellyt yrityksessä?

Aloitin työskentelyn Accountorin Porin toimipisteellä toukokuussa 2016.

Miksi viihdyt Accountorilla, mitkä ovat yrityksen parhaat puolet?

Meillä Accountorilla on loistava yhteishenki. Olen ollut kolmessa eri yksikössä töissä ja tämän lisäksi olen tehnyt yhteistyötä monen eri yksikön palkanlaskijoiden, palkka-asiantuntijoiden ja ohjelmistohallinnan asiantuntijoiden kanssa. Meillä yhteistyö toimii hyvin ja meillä on halu löytää asiakkaita parhaiten palvelevat ratkaisut erilaisiin tilanteisiin. On mahtavaa saada työskennellä työyhteisössä, jossa puhalletaan yhteen hiileen ja saadaan asioita tapahtumaan.

Accountor on suuri yhtiö ja meillä on hyvät etenemismahdollisuudet erilaisiin tehtäviin. Accountor tarjoaa myös hyvät ja monipuoliset koulutusmahdollisuudet. Itse suoritin työn ohessa PHT-tutkinnon vuosi sitten, joka on arvostettu palkka- ja henkilöstöhallinnon asiantuntijatutkinto.

Kertoisitko hieman tarkemmin nyt auki olevista rooleista? Minkälaista työtä on palkka-asiantuntijan työ?

Tällä hetkellä haemme Accountor Palkkakoulu RekryKoulutuksen kautta meille osaajia, joista kasvaa koulutuksen aikana toiveiden ja osaamisen mukaisesti palkka-assistentteja, palkanlaskijoita ja myöhemmin palkka-asiantuntijoita. 

Palkansaajat haluavat saada palkkansa oikeaan aikaan ja oikean suuruisena. Tämän vuoksi  Accountorilla on tehostettu työskentelyä nykyaikaisia ohjelmistoja ja robotiikkaa hyödyntäen. Tällöin asiantuntijoille jää enemmän aikaa asiantuntijatyöhön, asiakkaan palvelemiseen ja itsensä kehittämiseen. Palkka-asiantuntijan työ on mielenkiintoista ja palkitsevaa. Joka päivä oppii jotain uutta!

 Pääset työskentelemään asiantuntijaroolissa ja hoitamaan tiimityön lisäksi myös itsenäisesti omia asiakkuuksia. Osa töistä on aikataulutettuja ja ne tulee suorittaa ajallaan ja oikein. Tämä vaatii täsmällisyyttä ja hyvää paineensietokykyä. Toiset työt puolestaan ovat aikatauoluvapaita ja tämä luo hyvää tasapainoa muuten kiireiseen arkeen.

Minkälaiselle henkilölle työ sopii, minkälaisia ominaisuuksia hakijalla olisi hyvä olla?

Haemme rohkeita ja motivoituneita henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita palkanlaskennasta. Arvostamme asiakaslähtöistä otetta, ratkaisukykyä ja sitä, että tarttuu toimeen asiassa kuin asiassa. Hakijan taustalla ei ole suurta merkitystä, vaan koulutuksen tarkoitus on antaa tarvittavat tiedot ja taidot peruspalkanlaskennan työhön. Oikealla asenteella pääsee jo pitkälle ja työ opettaa tekijäänsä.

Palkanlaskijan työ on kriittinen osa yhteiskunnan toimivuuden kannalta. Työntekijän tuleekin olla huolellinen ja tarkka, mutta myös armollinen itseään kohtaan, sillä virheitä sattuu aina.

Teemme paljon töitä erilaisissa tiimeissä, joten luonteva tiimityöskentely sekä avun vastaanottaminen ja sen jakaminen ovat avainasemassa työyhteisössämme. Ketään ei jätetä yksin!

Minkälaisiin tiimeihin uudet tekijät tulevat?

Meillä on erilaisia tiimejä teemme osin töitä yli tiimirajojen. Jyväskylässä meillä on 13 hengen tiimi, jonka asiakkaat ovat lähinnä isoja konserneja. Kuopiossa on pääasiassa pieniä asiakkaita ja noin 20 palkanlaskijaa.

Terveisiä uudelle työtoverille?

Tervetuloa osaavaan joukkoomme. Meillä on hyvä yhteishenki ja otamme uudet työntekijät iloisin mielin vastaan. Meillä ei kukaan jää yksin!

Hae mukaan Acoountor Palkkakoulu RekryKoulutukseen jo nyt, haku umpeutuu 17.10.!

Suosituimmat

Saattaisit olla myös kiinnostunut...

10.05.2023 — Uutinen

Saranen X Skillcode – Rakennamme yhdessä vaikuttavia osaamisratkaisuja

Nykyosaajien osaamisen uudistaminen sekä jatkuva oppiminen ovat keskeisiä osaamispulan ratkaisun keinoja. Vauhdittaaksemme oppimisratkaisujen kehittämistä ja...

Lue lisää
25.11.2022 — Uutinen

Muutosturvalaki täydentyy 2023

Yhteistoimintalakiin liittyvä muutosturva saa alkuvuodesta 2023 lisäosan. Muutosturvan täydennyksellä pyritään parantamaan 55-vuotiaiden ja sitä vanhempien...

Lue lisää